Paskaitų tvarkaraštis: 2020 m. žiemos trimestras
Meno istorijos mokykla, įsteigta prie Vilniaus aukciono, kviečia visus besidominčius kultūros ir vaizduojamojo meno istorija 2020 m. žiemos trimestre lankyti šiuos paskaitų ciklus:
Antikvaras mūsų gyvenime ir jo kolekcionavimas* lekt. – Olga Prokofieva
*Paskaitos vyks rusų kalba |
Meno kolekcijos Lietuvoje ir Vakarų Europoje XVI–XX a. I pusėje
lekt. – dr. Aistė Bimbirytė–Mackevičienė
|
|||
Sav. |
Data: antrad. |
Temos: |
Data: ketvirtad. |
Temos: |
I |
I.07 |
Kas yra kolekcionavimas? Kuo kolekcionavimas skiriasi nuo rinkimo ir daiktų kaupimo? Kokios yra psichologinės kolekcionavimo priežastys? Kokius įgūdžius turi turėti meno kolekcininkas? |
I.09 |
Kolekcija ir kolekcininkas: nuo sąvokos iki psichologinio portreto |
II |
I.14 |
Porcelianas Porceliano kilmė, rūšys, mokyklos. Kodėl porcelianas buvo taip geidžiamas Vakarų Europoje? Porcelianas kaip rokoko epochos simbolis. |
I.16 |
Tradicijos pradžia |
III |
I.21 |
Sidabriniai ir pasidabruoti dirbiniai Istorija ir technologiniai aspektai. Kaip atskirti sidabrą nuo pasidabruotų metalinių dirbinių? Sidabro dirbinių naudojimas kasdieniame gyvenime ir buityje. |
I.23 |
XVII–XVIII a. meno kolekcijos |
IV |
I.28 |
Juvelyrikos menas Trumpa istorinė juvelyrikos meno raidos apžvalga. Juvelyrinių dirbinių rūšys. Senovinė juvelyrika kaip kolekcionavimo objektas. |
I.30 |
Ilgasis XIX amžius: I etapas (XVIII a. pab. –XIX a. I p.) |
V |
II.04 |
Baldai Medinių baldų istorinės raidos apžvalga. Baldai kaip istorijos epochos atspindys. Senoviniai ir vintažiniai baldai mūsų namuose. |
II.06 |
Ilgasis XIX amžius: II etapas (XIX a. II p. –XX a. pr.) |
VI |
II.11 |
Padirbtų daiktų pasaulis ir nelegali antikvarinių daiktų rinka Kaip atskirti originalų meno kūrinį ar dirbinį nuo padirbto? Kas yra nelegali antikvarinė rinka? Į ką vertėtų atkreipti dėmesį perkant senovinius daiktus? |
II.13 |
Vladislovas Tiškevičius – kolekcionavimo istorijos Lietuvoje epilogas? |
VII |
II.18 |
Istoriniai interjero stiliai šiuolaikiniame interjere Kas yra klasikinis interjeras? Kas yra kičas, kokie pagrindiniai skirtumai tarp gero ir blogo skonio? Ko reikėtų vengti kuriant klasikinį interjerą? |
II.20 |
Vakarų Europos dailės keliai į Lietuvą XVI–XX a. pr. |
VIII |
II.25 |
Senoviniai ir antikvariniai daiktai mūsų gyvenime Mitai apie senovinius daiktus. Senoviniai daiktai mūsų kasdieniame gyvenime bei iškilmingomis progomis. |
II.27 |
Eksponavimo tradicijos Lietuvoje ir Vakarų Europoje XVI–XX a. pr. |
IX |
III.03 |
Antikvaro, senovinių ir vintažinių daiktų saugojimas ir priežiūra Kaip teisingai prižiūrėti senovinį porcelianą, sidabrą ir kitus daiktus? Kaip saugoti kolekcionuojamas vertybes savo namuose? |
III.05 |
Tarpukaris: Vilniaus ir Kauno kolekcionavimo tradicijos |
Daugiau informacijos apie paskaitas rasite Vilniaus aukciono tinklapyje www.menorinka.lt/mim
Išklausiusiems ne mažiau 7-ių paskaitų kursą bus išduotas baigimo pažymėjimas.
Paskaitų pradžia – 18.15 nurodytomis dienomis. Paskaitos trukmė – 1 val. 15 min. bei 15 min. klausimams ir diskusijoms. Registracijos į paskaitas nėra, paskaitos mokamos, bilieto kaina – 10 Eur.
Paskaitos vyksta meno galerijoje „Kunstkamera” (Ligoninės g. 4, Vilnius)
Galimi paskaitų temų, lektorių ar datų pasikeitimai. Informacija apie tai bus skelbiama Facebook puslapyje „Kunstkamera“.
Lektoriai:
Olga Prokofieva – senovinio porceliano ir miniatiūrų kolekcininkė, klasikinio Rusijos ir Europos aristokratų namų etiketo žinovė. Olga ilgą laiką gyveno Didžiojoje Britanijoje, ten sėkmingai baigė meno istorijos kursus Sotheby's aukciono namų meno institute. Knygos „Užmirštų daiktų pasaulis” („Мир забытых вещей”, 2017) bei įvairių straipsnių antikvaro temomis autorė.
dr. Aistė Bimbirytė–Mackevičienė – dailės istorikė, menotyros mokslų daktarė, Kazio Varnelio namų-muziejaus menotyrininkė. Jos pagrindinės mokslinių tyrimų kryptys – Lietuvos dvarų kultūra, ypač grafų Tiškevičių kultūrinis paveldas, bei kolekcionavimo istorija. A. Bimbirytė-Mackevičienė – Lietuvos dailės istorikų draugijos, International Council of the Museums (ICOM), Association for the Advancement of Baltic Studies (AABS) bei Society of the History of Collecting narė.